Przejdź do treści

Szkoła Podstawowa nr 340

Home » Rodzice » m-legitymacje

Karta ZTM

mLegitymacje

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacje. mLegitymacja to zgodnie z prawem – legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie telefonu. Uczniowie mogą korzystać z mLegiatymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów. mLegitymacja jest częścią aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. mLegitymacja jest częścią aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. 

Informacje o mLegitymacji:

– mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano papierową wersję dokumentu lub e-legitymację;
–  okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej/e-legitymacji; 
– w przypadku utraty ważności ww. legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniona;


Wydanie/uruchomienia mLegitymacji – należy:

– złożyć wniosek o wydanie mLegitymacji w sekretariacie szkoły (załącznik)
– wgrać zdjęcie do Librusa wg poniższych wytycznych.
1. Zalogowanie się na konto Librus Synergia.
2. Przejście do widoku alternatywnego.
3. Zakładka Kartoteka – Zdjęcie do legitymacji.
4. Wykonywać podane komunikaty.

Wymagane jest zdjęcie o wymiarach 35 x 45 mm oraz rozdzielczości co najmniej 300 dpi (min 224 x 307 pikseli). 

– pobrać aplikację mObywatel na telefon i potwierdzić regulamin;
– po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić system na urządzeniu; aby otrzymać kod mLegitymacji należy w sekretariacie szkoły okazać legitymację w wersji papierowej/e-legitymację celem sprawdzenia pieczęci urzędowych szkoły świadczących i jej ważności. 


Unieważnienie mLegitymacji

mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
– na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
– z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły;


Aplikacja mObywatel:

mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Link do oficjalnego źródła aplikacji mObywatel: https://www.gov.pl/web/mobywatel/pobierz-alikacje1

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna: 
https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.mlegitymacjaszkolna.regulamin.3.0.0.pdf

Podstawa prawna:

ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków  (Dz.U. poz.1120, rok 2023) 
Pliki do pobrania:
pobierz dokument:  wniosek wydanie mLegitymacji (Załącznik nr 1)
pobierz dokument: wniosek o anulowanie mLegitymacji (Załącznik nr 2)
pobierz dokument: instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów

Informacje przygotowała p. Marta Dziura, sekretariat SP 340
na stronie opublikowała Agata Ziemek

Przejdź do treści